hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| عبور از تحریم‌ها با تکیه‌بر توانمندی‌های داخل امکان‌پذیر است

فارس| عبور از تحریم‌ها با تکیه‌بر توانمندی‌های داخل امکان‌پذیر است

استاندار فارس، با بیان اینکه تحریم‌ها نباید باعث تعطیلی امور و مانع حرکت و تلاش ما شود گفت: کشور ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری ازجمله منابع طبیعی و زیرزمینی و نیروی انسانی کارآمد و متدین برخوردار است که با تکیه‌بر آن‌ها می‌توان از سد تحریم‌ها عبور کرد و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد. 

عنایت‌ا... رحیمی در سفر به شهرستان سروستان در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی باید وضعیت را نیز متناسب با آن شرایط موردبررسی و سنجش قرار داد و تصمیم‌گیری کرد و نباید انتظار داشت که تمام امور به شکل طبیعی و مطلوب پیش رود. او ادامه داد: قطعا بخشی از معضلاتی که امروز در قالب تورم و گرانی و کاهش سرمایه‌گذاری گریبان جامعه ما را گرفته نتیجه همین تحریم‌ها است. او اظهار داشت: اما درعین‌حال نباید اجازه دهیم که تحریم‌ها مانع تلاش ما و حرکت جامعه به سمت پیشرفت شود. استاندار فارس از مدیران و مسئولان استان و سروستان خواست که بر اساس برنامه‌های توسعه و آمایش و بودجه‌های سنواتی، در جهت رفع مشکلات سروستان از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان استفاده کنند. رحیمی، همچنین خواستار توجه به پروژه‌های عمرانی شهرستان، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی و توجه به پروژه‌های اثرگذار سروستان در سند پیشران توسعه استان شد.

او، در خصوص اختصاص اعتبارات اشتغال روستایی به شهرستان سروستان هم گفت: سهم شهرستان از این اعتبارات ۶ میلیارد تومان بوده که به دلیل مشکلات موجود تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن ارائه‌شده است. استاندار فارس اضافه کرد: اختصاص بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی، ارائه تسهیلات ۱۸ و نیم میلیارد تومانی به ۱۱۸ طرح کشاورزی در سال گذشته و ارائه تسهیلات ۱۵ و چهار دهم میلیارد تومانی به ۵۶ طرح کشاورزی در سال جاری، توسعه پنج هزار هکتاری باغ‌های پسته، توسعه ۲۰۰ هکتاری کاشت گیاهان دارویی و توسعه ۱۰۰ هکتاری کاشت زعفران ازجمله اقداماتی است که در این شهرستان انجام‌شده است. رحیمی، در خصوص توسعه صنایع تبدیلی سروستان نیز گفت: به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغالزایی، ۱۸ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۷۳ هزار تن در این شهرستان ایجادشده و ۴۸ واحد نیز با ظرفیت ۱۴۴ هزار تن مجوز تأسیس دریافت کرده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد